به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمال علیپور خنکداری با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به پیشرفت و توسعه بنادر کوچک، گفت: میتوانیم از ظرفیت این بنادر در راستای رشد حمل و نقل کالا و مسافر بهرهمند شویم.
وی با بیان اینکه اگر در سطح کلان اقتصادی قصد داریم در حوزه صادرات موفق باشیم، باید توجه ویژه ای به حمل و نقل دریایی داشته باشیم، عنوان کرد: توسعه بنادر و بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی مسائل بسیار مهمی هستند که باید از سوی دولت و حاکمیت در راستای بهبود وضعیت اقتصاد کشور مدنظر قرار گیرند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم، یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی باید از ظرفیت شرکتهای بزرگ حمل و نقل دریایی و بندری در بازارها استفاده کند.
علیپور خنکداری با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد برخوردار است و باید بتوانیم به نحو مطلوب از ظرفیت موجود کشور بهرهمند شویم، گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی مقوله ای اجتناب ناپذیر است و دولت باید فعالیتها را به بخش خصوصی واگذار کند و وظیفه نظارتی، سیاستگذاری و راهبری را بر عهده گیرد.
وی با بیان اینکه باید نگاه اقتصادی کشور به سمت توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی باشد، گفت: تحقق این اهداف، کشور را در راستای رشد اقتصادی متمرکز خواهد کرد، بنابراین فعالیت هرچه بیشتر و بهتر در حوزه دریایی و بندری باید در دستورکار قرار گیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید به سمت بنادر با عمق بالا حرکت کند، بیان کرد: اگر قرار است حمل و نقل کانتینری با حجم بالا به بنادر ایران داشته باشیم باید امکان تردد کشتیهای غول پیکر را فراهم کنیم و به سمت بنادر با آبخور ۲۵ تا ۳۰ متر گام برداریم تا کشتیهای اقیانوس پیما و غول پیکر بتوانند به بنادر کشور تردد کنند.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، علیپور خنکداری افزود: علاوه بر این نیازمند نوسازی اسکلهها و تامین مالی در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی هستیم تا بتوانیم در منطقه به بهترین شکل در حوزه دریایی و بندری فعالیت و جایگاه تاثیرگذار خود را تثبیت کنیم.